torsdag 9 juni 2011

Min Mallan!

Min underbara goa Mallan! Hon har velat spara till lååångt hår, av flera olika anledningar. Men i förrgår sa hon att hon ville klippa kort igen. Jag nekade då eftersom vi bara beställt tid för att toppa håret, men frissan hann klippa kort och hon tycker att det är såååå skönt! Hon är ju ingen tjej som gillar att lägga tid på sitt hår... (lik mor kanske?) eller sitt utseende över huvudtaget till vardags. Däremot vid speciella tillfällen  - då vill hon verkligen göra sig fin.

Idag har hon lekt med en fin kompis, och de har fått ha begravning för några små kattungar som tyvärr dog en för tidig död. När jag hämtade Mallan och fick veta det sa jag bara nåt hurtigt i stil med "ja, det är ju en del av livet så det är ju nyttigt att vara med om det också". För tjejerna såg inte så berörda ut. Men i bilen hem bara det brast för Mallan, hon hulkgrät och tårarna skvalade. Och jag kände mig som världens hårdaste (i negativ bemärkning) mamma. Så klart det betydde massor för dom. Tur då att man kan krama om sin dotter och erkänna sina fel. Och för den delen visa sin omtanke till familjen (särksilt dottern) som blivit av med kattungarna också... Förlåt - jag tänkte mig inte för...

1 kommentar:

CL.O.T sa...

Vad fina ni är med nya frisyrer. Har du kollat min blogg. Oscar drog en extralott och det blev du som kan hämta en liten grej. Ha det gott/ Monika