söndag 28 augusti 2011

Öl eller bensin?

Ja, så heter en av danserna vi fick lära oss idag. Hann dock inte nöta in den ordentligt för jag behövde åka hem med Mallan så hon kom i säng i hyfsad tid. Det verkar dock vara en rolig dans  - många roliga steg!


Den andra dansen, som vi lade mest tid på, kändes faktiskt helt okej och lätt att lära sig, när jag väl fattat vilket håll jag skulle "pointa" åt. Det är då mina varningsklockor ringer - för oftast är det just de danserna som jag aldrig sedan lyckas sätta... Hm... Kan detta bli ett undantag?


Vi repeterade förra veckans danser också - och det är ju pinsamt att erkänna att TROTS att jag tränade på dom idag, ja IDAAAAG, så var jag vilsen som en hare på månen när vi skulle dansa dom. Det gick bättre till slut, men pust vad jobbigt när hjärnan inte är med. Och yrseln gjorde sig hela tiden påmind vid varje snurr i början på Devotion... Men det blev också bättre, så jag bet ihop... Yrsel ska med yrsel fördrivas... kanske...

1 kommentar:

J U L I A S fotoblogg sa...

Oj vad kul det ser ut! Jag som älskar att dansa. Berätta mer om detta Sara :D