tisdag 9 augusti 2011

Saradagen 19 juli

På min namnsdag var det sånt där "skvätt-väder" då solen sken men regnet låg och lurade bakom molnen... Vi bestämde oss ändå för att sitta utomhus för det är ju så skönt i solen. Det kom några stänk då och då, men inget som fick oss att flytta inomhus. Helt plötsligt öppnade sig dock himlen, men det verkade bli kortvarigt så vi såg till att dela ut paraplyer bland gästerna. Efter en kort skur kom solen igen och vi andades ut. MEN det skulle vi INTE ha gjort! För efter ett tag kom störtskuren som skulle se till att göra oss totalt genomblöta!!!

Min morfar sa alltid åt mig att "hålla tätt" på min namnsdag, men jag lyckades inte i år heller... Konstigt det där! ;-)

Mamma hämtade regnkläder i bilen, men det hjälpte inget vidare...

Mallan lånade ut sitt finaste paraply till morfar, och han var inte heeelt nöjd med det... hihi!

Här satt han ett bra tag i sällskap av paraplyet medan vi väntade på att det skulle sluta regna, eller åtminstone minska...

Inga kommentarer: