söndag 27 november 2011

Adventshelg

 


Vilken mysig första-advents-helg jag haft! I fredags började jag pyssla innan det var dags att åka till jobbet. Där fortsatte jag att pyssla lite, tillsammans med de fyra (!) barn som befann sig på fritids mellan 14-17.30. Fortsatte pyssla hemma, spelade pingis med familjen och hade så roligt så vi nästan kissade på oss av skrattanfallen... Blåspingis är sjukt kul kan jag säga...och det tränar blåsan dessutom! ;-D
Sedan var det städning och adventspyssel som gällde hela lördagen. Ända tills det kom gäster som hade supergod julmat med sig. MYMS!!! Tusen tack för det! Mitt enda julbord före julafton... eller nej förresten - sexorna bjuder ju på julbord på skolan också. =)

Idag var Mallan på kalas, och jag tillverkade bågen ni ser på bilden. Jag är RIKTIGT nöjd med den, och när den tändes så kvittade det fulkomligt att Berit härjar våldsamt utanför fönstret - för inomhus blev det MASSOR med julmysstämning! Min mamma hade en sådan båge i köksfönstret varje jul, dock lite bredare och inte lika hög, som det stod lite julfigurer på - och jag ÄLSKADE den! Har i flera år tänkt göra mig en egen, och i år blev det av! Den är ganska smal, och orkar kanske inte jättemånga figurer, men några små klängiga tomtar ska den nog klara av. =)
Har varit på adventsgudstjänst också. Mysig sådan, med nästan full kyrka! En gäst somnade, och jag funderade på om jag skulle hämta kyrkstöten, hihi! ;-)
Kanske berodde på att han varit på läger tills idag? Sömnen är ju inget prioriterat då...

Fick veta att jag är en åsna. Det kändes fint. =)
Träffade Jesus i dockformat också. Hoppas de köper in sådana till Kyrkans hus Kitschbod... vet PRECIS vem/vilka jag skulle köpa en sådan docka till! =)

Efter gudstjänsten bjöds det på gröt i församlingshemmet - tack alla fina goa tanter som fixar med den! Mallans kommentar var: Mamma - det var god gröt fast den var hemlagad! =)
Hennes erfarenhet av hemlagad risgrynsgröt är när jag gjort mig till och gjort hennes favoritgröt på alldeles egen hand. Efter det brukar hon säga: 
- Mamma, du kan köpa sån där korvgröt nästa gång.

Önskar er en trevlig första julvecka! På torsdag är det December. Vem hade kunnat tro det???



Inga kommentarer: