lördag 5 november 2011

Gåsalunken

Idag ser man människor strömma förbi utanför - alla går Gåsalunken. Dock inte jag. Jag anses nog vara en ganska social varelse tror jag, men hur social jag än är så blir jag väldigt osocial när jag har mycket att göra. Då vill jag helst bara stänga in mig i en bubbla, eller gå i ide. Då kan jag bli trött av att se allt folk fast jag ser dem genom köksfönstret när jag står och diskar.
Jag kan bli trött bara av tanken på att vara hurtig och glad och prata med allt folk man träffar. Fast jag VET att det också kan vara riktigt trevligt. Men det hjälps liksom inte när jag vill vara i min bubbla. 
Jag är en ganska knepigt sammansatt varelse tror jag minsann.
Fast det kanske alla människor är?  ;-)



2 kommentarer:

hakker sa...

Men så är det ju - ååh tänker man, ska jag behöva stå i skogen å tjöta i tre timmar... men när jag väl står där så är det supertrevligt att slänga lite käft och träffa folk som man inte sett sen förra Gåsalunken!

Grid sa...

Man måste ju vara själver ibland för att förstå vad som hände när man var social...