lördag 24 mars 2012

Oreo

Jag är buzzador, vilket betyder att jag får testa olika produkter och sedan rapportera vad jag och vänner tyckte. Det är lätt att bli buzzador. Klicka bara på länken och anmäl dig på deras hemsida. Dock kan det ta lite tid ibland innan man får något uppdrag.

Just nu buzzar jag Oreo-kex. Jag har ju sett reklamen på TV, om hur man ska göra när man äter dom. Jag har testat, men det kändes mest fånigt. Däremot är de helt okej att äta. Mallan gillade dem mest i vår familj. Det är kakokex med vaniljfyllning, men nu lanseras även en variant med chokladfyllning. 

Vrida - slicka - sätt ihop och doppa!




 Företaget Oreo bildades i New York city för 100 år sedan, närmare bestämt 6 mars 1912. Deras kex är världens mest sålda kex. Ryktet säger att 7,5 miljarder Oreo äts varje år, eller 20,5 miljoner om dagen! Utseendet och receptet är i stort sett detsamma som för 100 år sedan.
Om alla Oreokex som någonsin gjorts staplades skulle de räcka till månen fem gånger om, tur och retur. Om de lades bredvid varnadra skulle de räcka 381 gånger runt ekvatorn.

Jag tycker kexen är helt okej att äta, men inte jättespeciella. Det roligaste tycker jag är alla roliga recept där man ska använda Oreokex som finns om man googlar. Eller vad sägs om följande:

Muffins med kaksmulor

Inga kommentarer: