lördag 28 juli 2012

Eld - Engelsforstrilogin

Nu har jag sträckläst de båda första böckerna i Engelsforstrilogin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Det är ungdomsböcker, men åh vad jag gillar dom. Nu måste jag vänta till 2013 (oklart när) tills den sista boken kommer, och jag kan bara konstatera att en tomhet spred sig i kroppen när jag läst klart Eld, som är den andra boken. Tomhet, och förstås en stor längtan att få läsa vidare om "de utvalda". Det kändes lite surrealistiskt att sitta och läsa om hur det blixtrade i boken samtidigt som åskan gick här över. Jag har en viss förmåga att leva mig in väldigt mycket i det jag läser, så det var ju häftigt när naturen bättrade på den upplevelsen. =)
Hittade en bild på hur någon tänkt sig att karaktärerna i böckerna ser ut. Skulle vara roligt att göra något liknande, men jag är inte bra på att teckna ner det jag tänkt i huvudet.





Bilden är hämtad från den här sidan.

Inga kommentarer: