söndag 22 juli 2012

Semester!

Under veckan som gått har M haft sin första semestervecka. Jag NJUTER av att han är hemma. Det är så skönt att vakna bredvid honom, äta frukost ihop, gå en promenad osv.  Sedan gör vi givetvis inte saker tillsammans hela tiden, för då skulle jag förmodligen få krupp, men han finns där om jag behöver honom - eller känner för att dricka en kopp kaffe tillsammans med någon.

Vädret kan man klaga på, men jag är faktiskt riktigt nöjd ändå. Vi har hunnit umgås med goa människor, Mallan har hunnit LEKA en massa och vi har tagit det lugnt. Vi har INGA planer för sommaren, och det är bara gött. Jag gillar att vara hemma och kunna dra iväg på badpicknick eller ta en spontanfika hos en vän. Det är vad jag är van vid från när jag var liten. Det må finnas dom som tycker att det låter som en dötråkig semester. Tur för dom att de inte är jag då! ;-)

I torsdags var jag på Stellas lekland för första gången. Jag tog med mig erfarna leklandsbesökare som smidigt tog sig fram överallt bland repbroar osv. Själv höll jag mig krampaktigt i näten som omgav mig och försökte att inte tappa balansen. Att jag är lite stel i ryggen för tillfället spelade förstås in, men det hade nog varit stappligt oavsett. Roligast blev det när oerfarna jag skulle ta mig upp på den största rutschkanan i form av en slags hoppborgsaktig sak. Det slutade med att jag slog strike på alla ungar bakom mig i trappan och höll på att kissa på mig av skrattanfall.  Aldrig mer, tänkte jag, men tji fick jag, för Annelie såg minsann till att jag kom upp. Vilken pärs! Men nästa gång kan jag nog tänka mig att träna lite till på det där.

 


Eftersom jag är som jag är så kan jag ju inte låta bli att tänka på hur ofta de testar hållbarheten på de där redskapen i leklandet. Mest sånt tänker jag ju förstås när jag står som högst på en vinglig repbro. ;-)
Överlevde gjorde vi i alla fall, och sedan blev det mysig grillning. Jag hade för första gången marinerat älgstek och lyckades grilla den på indirekt värme, och det var helt ok. M sa t.o.m att jag gärna fick göra det igen!

Idag tog vi oss ner till Hjo, badade på Guldkroksbadet och åt glass på Moster Elins. Det var också mysigt. Dock tycker jag att det är synd att själva "glassrestaurang-konceptet" med menyer osv är borta - för det var verkligen roligt! Nu är det mer vanlig glasskiosk med plastbägare och kaffe i pappersmuggar. Inte riktigt samma känsla. Men glassen smakar ju förstås likadant! =)






Enda svarta molnet på min sommarhimmel just nu är väl att pappsen inte mår så bra. Dock får han den medicin som behövs just nu, och är på bättringsvägen. Så nu håller vi tummarna!



Inga kommentarer: