måndag 29 juli 2013

Grattis lilla mamma!

Idag fyller min fina mamma år. Igår firade vi henne, och det blev inte som vi tänkt för hon fick först åka med pappa till KSS då han hade svårt att andas och kände sig allmänt dålig. Han blev kvar på KSS, men vi tog ändå en födelsedagsfest för mamma igår kväll. Enkelt men fint.
Mallan hade gjort tårtan som föreställer en trädgård med grön grädde (som inte ser så grön ut på bilden) och marsipanblommoir och ätbara vaniljfjärilar som är ungefär som oblat. (Vore inte det nåt förresten - oblat med smak? ;-) Jag kanske ska starta tillverkning av oblat i olika former och smaker? Hihi!)
Själva tårtan är som en stooor rulltårtebit, och den var fylld med hallon och marsán.
Mitt i tårtan står marsipangubben som är en trädgårdsgubbe a la Mallan. Från början var den 12 cm hög innan jag stoppade det och fick henne att göra den lite mindre. Annars hade nog tårtan kapsejsat.

GRATTIS MAMMA! Jag vet att din dag har börjat bra med Vätterbad och sol. Hoppas du får en så bra dag som går! Puss & Kram!

Inga kommentarer: