söndag 17 november 2013

Hemmaröjarhelg

Efter att ha haft en period med Gåsalunk och Spökpromenad så har hemmet förfallit i många vrår. Nu ska det in en ny frysbox i vårt kök nere, där jag har mitt pysselrum, och då behövdes det röjas rejält. Så då blev det (som vanligt när jag ska röja) röjning i flera hörn samtidigt. Hallen, kontoret, källarförrådet osv. Har gjort mig av med det mesta av Mallans kläder, och insett att jag aldrig kommer att hinna sätta mig och märka alla dessa plagg till en klädbytardag, utan det är bättre att skänka dem till barn som behöver få dem, inte köpa dem. Det blir minst 3 sopsäckar fulla. Förmodligen fyra.
Lite vemodigt är det, just för att man kanske sparar för att "nästa barn" ska kunna ha. Nu har jag kommit till insikten att om Mallan får syskon så kan man faktiskt köpa nya kläder... Det är ju inte så tråkigt liksom... =)

Klar är jag inte... men just har jag tagit en liten paus i allt röj. Det är så tråkigt att röja, men sååå skönt när det är över!
När man kan njuta av ordningen som varar i ungefär 3 timmar. ;-)

Skönt också att känna att man hinner tvätta, städa, diska - för att man inte har något annat inbokat.


Inga kommentarer: