tisdag 19 november 2013

Lite tungt...

Lite tungt är det just nu. Sverige har precis förlorat mot Portugal och nu kan vi säga byebye till VM. Jaja, det känns ju som en liten petitess när man hör om Filippinerna, skyfall i Sardinien och sjukdomar och jävelskap.
Men ändå... Det hade varit kul att se de blågula spela i VM.



Över till en helt annan sak. M har haft konstiga sår och revor på benen som han gnällt lite över. Vi har trott att det är Millan som gjort dem med sina klor eller så, men det har ändå liksom inte riktigt känts som en möjlig lösning på det konstiga problemet.

Häromdagen tvättade jag lakan och påslakan och bäddade rent i våra sängar. Då hittade jag en skruv som låg i madrassen på Ms sida. Tadaaa!  Problemet löst! =)
Att han inte känt att han legat på en skruv måste betyda att han är en prins va?

Historien blir ännu bättre när Mallan berättar att det är hon som lagt skriven där, som ett bus... för ett bra tag sedan.
Nu har jag ju dessutom släppt en bomb - då jag talat om för er hur sällan vi bäddar våra sängar. Det är iofs något som redan de flesta i byn vet om då jag hade kyrkliga syföreningen här på syjunta för några år sedan och de gick husesyn. Sicken chock de fick när vår säng inte var bäddad.
Så det talas säkert fortfarande om detta.

Nä, jag har inte energi som räcker till att fundera över hur vår säng ser ut när jag inte ligger i den. Det finns så mycket annat att fundera på... ;-)

Inga kommentarer: