torsdag 28 november 2013

En kvinnas doft...

Jag har sagt det förut, men säger det igen. Dofter är viktiga för mig.
Det måste t.ex. dofta jul hemma hos mig; kanel, gran, pepparkakor, glögg mm.
Häromdagen gick min kollega förbi mig och doftade såååå gott att jag nästan kastade mig över henne.  Det visade sig vara ett shampoo hon använde som doftade himmelskt. Jag skojar inte när jag säger att jag hade kunnat suttit och sniffat på hennes hår resten av dagen. Men det hade nog känts lite skumt för hennes del ;-)
Nu har jag köpt eget sådant shampoo, och ångrar väl egentligen bara att jag är korthårig...

Dofter triggar igång mitt minne, och något i det där shampoots doft får mig att minnas nåt, men jag vet inte vad än. Det kanske påminner om någon person?
Jag ska nog grunna ut det.

Dofter har stor påverkan på mig. De kan lugna eller stressa mig.
Kanske är så för alla?

Inga kommentarer: