onsdag 15 januari 2014

15 januari - En grej som gör mig vansinnig i vardagen...

Vansinnig är ett starkt ord. Irriterad vore lämpligare, så tänk irriterad när ni läser mina förslag. Fast å andra sidan - är det bara fel period i månaden så kan jag definitivt anses som vansinnigt irriterad om ni frågar de jag bor ihop med. =)

1. Hundhår... De är irriterande många och irriterande bra på att sprida sig och föröka sig. Så fort man dammsugit så är det nya där! Men jag skulle inte välja bort Millan pga detta. Hon ger så mycket mer än bara hundhår! =) Lösningen är ju att dammsuga oftare. Det är vi inte så bra på dock... DET är också irriterande!

2. Bristande kompetens bland de som har ledande poster inom regeringen... Det är förbluffande ofta som man inser att de inte vet vad de pratar om.
Nej, jag vill inte byta med dem. Men det är tamejtusan konstigt att folk som tjänar mer än dubbelt så mycket som mig varje månad kan få sitta och säga en massa allmänt "tyckande" utan att ha någon bra grund till detta.

3. alla prylar som Mallan bara släpper överallt... och nu kommer min mamma säga att "du gjorde likadant". Så jag tjatar väl vidare då... Det har ju hjälpt på mig... Eh... ;-)


Nåja... hur irriterad man än är så blir man glad när man får se ett gäng domherrar i trädgården! De brukar ju förutspå snö, och det kom ju snö när de varit här så det kanske stämmer. =)


Inga kommentarer: