söndag 5 januari 2014

Guld och silver på samma dag!

Hela helgen har Mallans kompisar spelat innebandy i Coop Forum cup i Skövde och kämpat sig till en finalplats. Fröjereds IF spelade i finalen mot Lindome och det var en spännande match som slutade 3-2 till FIF. HÄRLIGT! Eftersom jag är lite släkt med min far så har vissa "blödig-vid-sportsliga-arrangemang-gener" fortplantat sig vidare. Vilket ledde till att jag får ett gött adrenalinpåslag och börjar lipa redan när tjejerna springer in på planen... Ja, kära nån...
Men jag lever mig nog väldigt mycket in i saker och känslor. Jag kan liksom känna tjejernas pirr och förväntan när de springer in i arenan.

GULD till FIF idag alltså - och det var roligt att vara med och heja. Som sagt... det var en spännande match; 1-0, 1-1, 2-1, 2-2 och till sist 3-2 med bara 3 minuter kvar.








Väl hemma så bänkade vi oss framför TVn och hockeymatchen i JVM. Mycket spännande match det också, som tyvärr slutade med ett extra mål för Finland. Grattis till dom! Man kan tycka att ett silver är ett förlorat guld, men jag tycker ju att ett silver också är helt fantastiskt. Man är ju näst bäst! Det klart att man blir lite besviken först, men sen måste man ju kunna vara nöjd med silvret.  GRATTIS Sverige till SILVER!!!

Inga kommentarer: