fredag 3 januari 2014

2 januari - Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

...så skulle jag ha svårt att välja. Jag har många gånger tänkt göra en tatuering, men vill att den ska betyda nåt alldeles särskilt och symbolisera nåt speciellt, annars kan det kvitta. att bara tatuera in en massa figurer är inget för mig. Måste finnas symbolik bakom...

Så...hm... text... I svanken... Platsen för tatueringen gör att jag inte kan ta vad som helst som jag kanske annars hade valt... Hm... Följande förslag poppar upp:

1. "I wanna do bad things with you..." - Jace Everett
Förklarar inte den närmare.

2. Always look on the bright side of life - Monthy Pyton (kan nån förklara varför det är ON the bright side och inte AT the bright side? Ett sidospår, men det brukar ju vara look AT...)
Det kan ju vara en bra text att ha på sin baksida liksom...

3. I´ll love you til´the end! - The Pogues
Eller kanske borde det stavas "änd"? ;-)

4. "Walk by my side, and follow my dreams..." - Tomorrow av Europe
Ego egentligen. Borde stå Walk by my side , and lets follow our dreams. Men så är inte texten. =)

5. "If tomorrow never comes..."  - Ronan Keating
Tja, det är en bra påminnelse om att ta vara på livet. Sedan om det är i svanken man ska ha den texten är väl en fråga att fundera på... =)


Inga kommentarer: