tisdag 11 november 2014

5 saker jag tänkt på idag

Eftersom det är så många tankar som rör sig i huvudkontoret så är det lite svårt att bara sålla ut fem. Dessutom kan man inte skriva ner allt man tänker. Faktiskt. Även om ganska många verkar göra det. Det har jag tänkt många gånger. Fast inte idag.
Idag har jag tänkt på detta:

1. HJÄÄÄÄLP Hybridbil, ingen bilnyckel, automat. Hur kör man???
Har nämligen lämnat min bil för reparation efter en närkontakt med en annan bil. Så nu har jag hyrbil, och den är flashig minsann. Hon som lämnade ut den tyckte nog att jag var från stenåldern. =) Hon fick nog ett gott skratt.

2. Fördelar och nackdelar finns det med allt.... minsann... Och eftersom jag gillar listor så gör jag listor med alla saker som är fördelar och nackdelar. Sedan får man se vad som väger över. En del saker väger ju starkare än andra. Hm... Så det blir kanske inte så mycket lättare trots allt.

3. Jag vill ha en mjukis-Sven! Visst är de fina? Jobbar med projektet Frozen på mina engelskalektioner för tillfället, och när jag letade runt bland bilder på google hittade jag den här. Barnslig? Jag? Näääääääääeeee!



4. Fotbollsgalan. Såg ni den? Annars går ni in och ser den på datorn för missa den inte! Zlatan vann hela mitt hjärta när han tog emot sin nionde guldboll med sån ödmjukhet att hjärtat brast. Att sedan se dokumentären om Klas Ingesson efteråt var fint, men tungt. Jag kan få panik av att tänka på att nåt sånt skulle kunna hända någon av mina nära. Ibland nästan jag klamrar mig fast vid M när jag drömt nåt sånt. Fast det leder mest till att han får panik av att jag är så på... =)

5. Jag har idag också tänkt mycket på en vän som har det jobbigt just nu. Önskar så att man kunde göra nåt. Men man kan bara finnas där.

Inga kommentarer: