söndag 9 november 2014

Framförhållning? Vad är det?

När listan med "att-göra-saker" växer och växer då blir min framförhållning katastrofal eftersom det gäller på nåt sätt att hålla näsan över vattenytan och klara dag för dag. Just nu är det så mycket som rör sig i huvudet också, och det underlättar liksom inte. Men det kanske är en fin 40-årskris sådär lite i förväg?

Idag upptäckte jag t.ex. att det i morgon inte blir pingis och utprovning av pingiskläder för Mallan som vi sagt hela helgen... för hon ska ju ha konsert med kulturskolan i morgon kväll. Oops... Det visste jag ju egentligen, men tur att det var uppskrivet i mobilens kalender, som jag kollar varje kväll för att se vad som händer nästa dag. Snacka om att inte kunna hålla saker i huvudet.
Jag kommer förmodligen vara senil redan som 50-åring eftersom jag inte heller tränar min hjärna på att hålla saker i huvudet.

Nåväl! Att "ställa om" är i alla fall nåt jag blir bra på eftersom det är nåt jag får göra titt som tätt. I morgon blir det härlig konsert, bland annat med rocklåtar spelade av fiolensemble. Coolt!

Idag har vi pustat ut efter Spökpromenaden igår - som slog alla rekord! 1154 personer traskade runt. Idag plockade vi ner, sen drog jag på fotouppdrag med en av världens finaste fotoobjekt. Ett besök hos pappa och ett hos svärmor, sen lite vardagsshopping av bl.a. livsfarlig mjölk (en dryck som för övrigt intas i stora mängder här hemma) och sån där mat man behöver stoppa i sig.
Ikväll har jag jobbat en del, men jag önskar att dygnet hade fler timmar - eller att jag kunde vara mycket mer effektiv. =)

Önskar er en trevlig vecka!


Inga kommentarer: