onsdag 26 november 2014

Det närmar sig...

...men ingen stress kära ni! Få inte panik över att "alla" verkar ha pyntat, städat och bakat klart allt inför jul redan. Eller köpt julklappar.
Det är luuugnt. Och det är i dig själv du ska ha jul, det är inte nödvändigt med en MASSA pynt och grejer.
Visst skulle jag också vilja ha det som i alla inredningstidningar och bloggar. Absolut! Men det händer liksom inte.
Så jag har slutat att känna panik inför sånt. Jag hinner det jag hinner. Det finns egentligen bara ett måste hos oss, och det är en gran.

Mallan har däremot tjatat om att få baka pepparkakor och göra pepparkakshus, så idag fick hon baka med en köpedeg som vi inhandlat för tre veckor sedan... =)

Sedan ska vi nog baka mer "ät-pepparkakor" till helgen. Om vi hinner. Jag har i alla fall tänkt göra en ny deg i år. Ska testa den här som fanns på Leilas sida. Och sedan blir det nog dessa lussebullar.

Själv har jag lagt dagen på fackligt jobb. Det finns många paragrafer i arbetsmiljölagen minsann... Och det finns sedan en himla massa mer att sätta sig in i - men intressant är det! Bra också att kursledarna för kursen jag skulle varit på hade lagt allt material på vår kurssida på nätet, så då var det ju bara att kolla igenom detta också.


Leilas sida hittade jag förresten sådana plåtar som jag skulle vilja ha. Ska leta och se om de finns någon annanstans också kanske...



Inga kommentarer: