torsdag 7 augusti 2008

Gäster i halsen...

...och de heter streptokocker och ser ut såhär:

(Foto: Encarta)

Ganska söta små krabater! Om det inte gjorde så förbannat ont! Men, jag måste säga att det flöt på väldigt bra både på vårdcentralen och apoteket. Jag hade laddat med en bok, men jag hann inte läsa många sidor innan det var min tur. Hade en bra stafettläkare (jaa, de existerar tydligen) som hete Jens och sedan blev det provtagningar och det gick också som smort (fast svalgprov är ju såååååå äckligt). Älskar förresten all personal på lab, för de är så underbara!!! Och skickliga!
Sedan krånglade datorerna på apoteket, så jag tänkte att det förmodligen skulle ta lång tid - men inte. 10 minuter. Fantastiskt!

Måste bara undra vad det är för en idiot som gör penicillintabletterna så in i helvete stora! Han eller hon har ju definitivt inte försökt svälja ner en sådan när den haft halsfluss i alla fall! Vore jag pillerexpert skulle jag genast sätta igång och tillverka små söta penicillintabletter. jag sväljer hellre 10 små är en STOR! Och mosa dem e ju inte att tänka på - herre gud - det smakar ju apa. Inte för att jag någonsin smakat på en apa, men ändå. Här är de i alla fall på bild;

Tikacillin - mina kung fu-krigare som ska bekämpa de små söta streptokockerna. På bilden ser de ju ut precis som alvedon, men jag lovar att de är minst tio gånger större. Eller åtminstone dubbelt så stora i alla fall.

Nä, nu är klockan fyra och jag är skittrött, så nu lägger jag mig. Natti!

Förresten - Mallans tand gjorde de inget åt. Rättade säkert till sig av sig själv annars tandställning när hon blir större. Hon var lättad - men hon vet ju heller inte vad tandställning innebär... =)

Inga kommentarer: