torsdag 18 september 2008

En studie i EGO

Jag har den stora turen att vara svägerska till en underbar frissa vid namn Maja (jobbar på Hon & Han by the way!). Jag bara åker till henne och så får hon göra som hon vill. Och jag blir alltid nöjd. Hon experimenterar och grejar och det är så kul att få ha lite nytt och fräscht. Jag känner mig redan alldeles piggare och mer levande av den här frisyren. Dessutom blir huvudet betydligt lättare att bära efter hennes röj i håret.
Långt på ena sidan och kort på den andra!


Färgen hon kletade i mitt hår var alldeles cerise, så Mallan var ett tag ganska orolig över att det skulle bli den färgen...hihi! Men det blev det inte, vilken tur! Ska lägga in bilder från mobilen på hur färgen såg ut. Den var alldeles vidrig!

Så, nu har man fräschat till sig igen, så man står ut med att titta i skolkatalogen när den kommer. Ska nämligen fotograferas i morgon. Jag är fotograf, i alla fall på låtsas. Fotografer tycker inte om att bli fotograferade. Så det så! Men, men... Vad gör man inte... Borde få extra lön för att man ska vara med i varenda års katalog, så att eleverna sedan kan titta på en och skratta i alla sina dagar. Hu...

Nu är det bara kroppen som ska fräschas upp också. Önskar att det gick lika fort som att gå till frissan. Men det är till atta lägga tid på gymmet. Har börjat på aerobicdans - och det är skitkul. Första gången höll jag på att garva ihjäl mig, för att nästa sekund vara svinförbannad på mig själv för att jag inte fattade stegen. Andra gången gick det riktigt bra och jag kände mig oerhört cool och snygg där jag flög fram på dansgolvet. Jag såg ut och kände mig som någon av eleverna i FAME!!! Vem den feta kossan i spegeln var har jag ingen aning om...

Nåja, nu var det slut egoismat för dne här gången. Nu ska jag sova.
Skickar bara en STOOOOOR VAAAARM KRAM först till A, M och O som jag saknar massor och som har det tufft just nu! Love you a lot!
En låt till er:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej snygging! Hälsa Maja att det var skitbra jobbat. Kör hårt på gymet, jag ska hänga på sen. Tack för kramsången, Olle tyckte kaninen var gullig. Nu längtar vi ännu mer efter riktiga kramar.

Anonym sa...

Faan va snygg du är!!!Ses i morgon!!

Annki sa...

WOW, va snyggt. Visste ju att ni skulle bli "frissade". Ser med spänning fram emot hur Malin & Mickis ser ut och vad de har för färg. Skulle verkligen behöva följa med dig å dina gympa pass. Ses på måndag. Kram Kram

Anonym sa...

Va snygg du är;-) ses på gymmet!! kram kram