torsdag 25 september 2008

Tvårbarnsmamman fundilerar...

Ja, så var man då tvåbarnsmamma då... Gick fort tänker ni - men det är bara tillfälligt. Har hand om lillfaddran några dagar. Och hittills har det gått riktigt bra.

Tränade aerobicdans igår och det var DISCO-tema! Kände mig precis som tagen ur Saturday Night Fever! =) Härligt - man lämnar gymmet med ett leende på läpparna!



När jag kom hem hade M börjat nattningen 19.30.
De somnade 21.30. Men det var inga ledsna miner eller gnäll utan mer fniss... Så ibland fick vi ta på vår bestämda min... Gick sådär =)

3.30 vaknade jag av att någon ropade "MAMMAAAA - min TUTTEEEE - MAAAAAMMMAAAAAA!" Så då åtgärdade jag detta och fem minuter senare sov hon igen. Fast det tog lite längre tid för mig att somna om. Hihi!
6.50 vaknade jag av att någon sa "SARAA och MICKIS nu får ni gå och lägga er!" Sedan småpratades det lite och sen hörde jag att tutten ramlade någonstans och att hon fick hjälp av Mallan att hitta den under sin säng. Sen låg de tillsammans i samma säng och myste innan det var dags för frukost! Strålande glada båda två! Härligt!

Förresten - ska göra mig en dörrskylt där det står "Välkommen till ett stökigt men kärleksfullt hem". Eventuellt ska jag lägga till "Dammallergiker kan sitta ner på altanen". Först tänkte jag att man kanske skulle skriva "dammallergiker göre sig icke besvär" men det är ju lite FÖR diskriminerande. Tjolahopp tjolahej, nu ska jag skriva en pedagogisk bedömning. Hörs en annan dag! Eller kanske senare idag! =)

Inga kommentarer: