lördag 20 september 2008

Go röst!

Fick en lokal variant av Dream on i maillådan efter förra inlägget. Faktiskt var det så att just den varianten var den jag trodde var orginalet... Hihi! Hörde den första gången med det lokala bandet Straight i Hökensåsskolans aula. Jag gick i femman och vi blev självklart helt "förälskade" i bandet och fick alla autografer skriva på armarna. Tvättade mig inte på armarna på ett tag... Tills mamma tröttnade... =)
Att en av bandmedlemmarna nu är en av våra närmsta vänner, och att en annan är förälder till en av mina elever är ju lite kul faktiskt... =)
Tänkte jag skulle bjudit er alla på denna lokala skönsjungande variant, men jag vet inte hur man gör för att lägga in ljudklipp - och så måste jag fråga ägaren av låten om det är okej först...

Här kommer en annan favorit:


Go´a röster är härliga att lyssna på. För att citera "Mamma Mia";
"Ibland har jag undrat vad är det som gör att huden blir knottrig av nåt som man hör, melodier kan få det mest sargade hjärta att slå"

Inga kommentarer: