fredag 26 september 2008

Hade glömt...



Halliloj! Hade glömt hur det var när man fick sin nattsömn störd... Och då har det ändå varit riktigt bra i natt också. Mallan och lillfaddran var hos mina föräldrar igår, badade i stora baljan (badkaret - men lillfaddran ville INTE bada i ett badkar . men en stor badbalja gick bra ;-)
, degade med lera och lekte, lekte, lekte. De hade så kul så när vi kom och hämtade dem så ville de inte åka därifrån. Lillfaddran började gråta på vägen ner till bilen för att hon skulle sakna dem, och sedan började hon sakna SIN mormor och morfar, och sin mamma och pappa och syster och bror...
Inte lätt att vara liten, men sen gick det väldigt bra. Vi räknade lampor på vägen hem, och sedan när vi kom hem borstade vi tänderna, tog på pyjamas och gick och lade oss. Då var klockan 20.00. 20.05 sov lillfaddran. Då passade Mallan på att mysa lite extra med mig, för den stora avundsjukan hade drabbat henne. Men 20.15 sov hon också.
Jag somnade väl vid halv tolv eller nåt, och sedan sov jag så gott fram till 04.34. Då hörde jag:
- Salaa, ja måste kissa!
Så då gick vi och gjorde det - men när hon sitter på toan säger hon;
- Jag kissade i blöjan förut och det glömde jag! =) SÖTNOS!
Så sen lade jag mig hos henne och det tog 20 minuter innan hon somnade.
5.15 vaknar hon igen och har lite grejer för sig innan hon till sist tappar tutten och väcker Mallan så att de kan leta tillsammans.
När de hittat den kommer Mallan och frågar om de får sova hos oss, och det får de ju såklart! Så fyra man i sängen - och det blri lite trångt, men tjejerna somnar så gott och sover ända tills jag får väcka dem klockan sju. Lillfaddran vill INTE går ur sängen, så hon var kanske uppe vid tjugo över sju. Inser att jag behöver skicka ett sms till min kollega och tala om att jag kommer att bli sen idag... =)

Nöjda och glada efter att ha käkat Emil-skinka-macka så ska vi nu traska iväg till dagis och fritids!
KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM till lillfaddrans familj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad mysigt det låter! Idag ska vi ha en riktig myskväll med bowling och tvmys! Kram på dej!!