måndag 25 maj 2009

Valpisar!

Det blir nog en hel del om hundar i den här bloggen framöver. Står ni inte ut med det så beklagar jag, men då får ni väl strunta i att läsa helt enkelt... Mallan har också bloggat om hundar, här kan ni läsa hennes inlägg.


I helgen fick vi se de underbara valparna för första gången. Då var de tre dagar gamla och låg i en liten klump och gnydde lite. Här håller Mallan en av tikarna, den som är mörkast av valpisarna. Hon tjatade en hel del om att vi kunde köpa en hund när vi åkte därifrån, men vi höll god min och sa "det går ju inte du vet, vi kan inte ha en hund" osv. Det ska bli såå roligt att se hennes min den 9 juli! =)

Här är hela klumpen med de sex valparna. SÖÖÖÖTA! Och smååå!
Här ligger den andra tikvalpen i tryggt förvar vid mamma Lisas tass. Den här valpen är den ljusaste i kullen och har två fläckar på ryggen.

Söta små nosar som ser ut som hjärtan. Och de är så mjuka, så mjuka...
Tassarna är ju också pyttesmå, och har små, små klor.

Så någon av dessa små söta tjejer kommer att bo hos oss om ca åtta veckor!!! Ska bli spännande att se vilken av dom, eftersom vi ju inte kan välja först. Och det spelar ju ingen roll egentligen.

Nu är det bara ett namn som ska "värka" fram också...

Milla? Smilla? Cilla? Lycka? Vilja? Myran? Mysan? Pyret? Pixi? Stella? Ella? Lea? Siri? Manda? Isa? Bea? Lizzie? Flisan? Iris? Disa? Freja? Doris? Malva? Milli? Molly? Pärlan? Hilma?

Vi vill gärna ha hjälp med att komma på bra hundnamn... för det är svåååårt! Så skriv gärna lite förslag i en kommentar! =)

Har ju haft lite svårt att fästa mig vid djur i min familj, t.ex. katten Smulan som mamma & pappa hade och hunden Pan som syrran har, och har därför nu fått höra lite kommentarer av typen "hur ska det bli när du skaffar en egen" osv.
Jag har grunnat en del över det där... varför det är så och nu tror jag att jag har en idé om vad det grundar sig i. Att ha en egen hund har alltid varit helt ouppnåeligt för mig. Det har liksom aldrig gått. Det har inte ens varit nån idé att hoppas.Fast jag görna har velat ha en. Jag har ju haft kaniner, men de flesta slaktade vi efter sommaren, och de vi behöll (2) blev sjuka och dog. Så kanske är det därför? Jag hoppas kunna ändra på det nu. =)

2 kommentarer:

Lina sa...

Jag tror att namnet kommer när dom växt till sig och fått personlighet om några få veckor. och då vet ni ju säkert vilken ni får också :)och ju mer man blir tvungen att hitta ett namn desto svårare blir det. låt det namnet komma med hunden :)

Anonym sa...

Smilla hade jag tänkt till vår första. Selma likaså. Vilja heter en syster till vår lilla Nova. Det var en supertuff liten tik med en MASSA vilja så det passade super. Men jag är ju svag för lite "fåniga" namn - som Doris *suck*.
Antar att du kollat in det här:
http://vovve.net/Hundnamn/

Har kollat din dotterns blogg nu - urgullig! Och nu förstår jag allt hysch hysch :-)

//Maria