fredag 9 april 2010

Australia



Bilden lånad från Schockya.

Ännu en film är avklarad. En lååååååång film. En storslagen film! Som nog helst skulle setts på bio. Vi var på väg, men det blev aldrig av så först nu har jag alltså sett den.
Riktigt bra, och tårarna rann flera gånger förstås. Australia! En film som också beskriver hur andra världskriget drabbade Australien och dess invånare, samt hur Aboriginerna behandlades... Hemskt! Det är svårt att förstå att det i vår historia (och fortfarande) finns människor som anser sig vara mer värda än andra.

Nicole Kidman är bra som alltid i rollen som Lady Sara Ashley. Men bäst är ändå den lille pojken som spelar Nullah!
Bilden lånad från Popbytes.

Den är välgjord, väldigt vackert filmad! Och snyggaste mannen i filmen är utan vidare "Drover" (Hugh Jackman). Han är välkommen hit när som helst! =)

Bilden lånad från bloggen Life as I see it.

1 kommentar:

Ann-sofie sa...

Oj, kände knappt igen mig på bloggen men det ser bra ut! Australia hade jag också tänkt att se på bio men jag kom aldrig iväg. Den ser riktigt bra ut jag får ta och låna den eller kanske köpa den. kram