tisdag 6 april 2010

Linedance-depp...





Ingen dans för mig idag, och inte i morgon heller känns det som. :-(
Sitter och var såååå nära att beställa en Nikon D90 som tröst. Men det får väl vänta... 9995:- är ju lite pengar...

Idag fick Carina ta nybörjargruppen, och jag tror att hon lärde ut Little red book. Förra veckan lärde jag ut Boot scootin boogie, och det gick HUR BRA SOM HELST! Carina trodde att den nog skulle vara lite svår, men de fixade den galant! BRA TJEJER!!!
Idag skulle jag lärt ut Disco inferno, som blir lite att bita i... men eventuellt kanske jag hoppar den och tar Irish stew istället nästa gång... Eller det kanske finns någon annan "irländsk" beginnerdans kanske? Tipsa mig gärna i så fall! Man vill ju att nybörjarna ska få testa många olika varianter. Vi bör väl hinna med någon "latino" också...

Vi i Fortsättning 3 fick lära oss den roliga och goa "Rah-rah-Ooh-la-la". MASSOR av steg, men inte så svår som man först trodde.

Man skaffar sig ju lätt förebilder, som dansar på ett sätt som tilltalar mig. Carina är ju en sådan förebild, men också de unga tjejerna H & E är fantastiskt duktiga. Det ser så lätt ut när de dansar - och de får med hela kroppen. De lärde mig den goa Hot potatoe förra veckan, och den var ju inte så svår, trots att hjärnkapaciteten inte var på topp. Tack tjejer!


När man sitter vid youtube och kollar danser så fastnar man lätt... Hittade några enkla nybörjardanser. Kanske blir några av dem framöver...





1 kommentar:

Ullabella sa...

Tack för tisdagarna med Line-dance, jag kan inte komma de två sista gångerna tyvärr. Men kul har det varit, kanske jag provar i höst igen!