torsdag 8 april 2010

Soffpotatis...

Ordet soffpotatis har fått en ny innebörd för mig den här veckan. Det innebär nu att man tillbringar tiden i soffan med att äta små, små portioner med mosad potatis...

Tur då att man kan fördriva tiden med film från Lovefilm (bilderna lånade därifrån):

Nya versionen av Fame var helt okej. Välanpassad till 2000-talet. Duktiga skådespelare, bra musik och snyggt filmad. Men jag föredrar nog ändå 80-talsversionen. Inte bara av nostalgiskäl. Sedan gillade jag nog TV-serien allra bäst. Det fanns ju så mycket att berätta om varje person. Önskar de kunde sända den igen!!!

Änglar & demoner är förstås inte lika bra som boken, men ända helt okej. Jag tyckte ju att boken var bättre än Da Vincikoden, men jag vet inte om denna film är bättre än Da Vincikodens film...
I båda fallen tror jag faktiskt att det är bra att ha läst böckerna INNAN man ser filmen, för det är så mycket händelser som inte är med i filmerna och som det är intressant att veta. Men helt nödvändigt är det absolut inte.

Inga kommentarer: