måndag 12 april 2010

117

Det skulle kunna vara pengar i en plånbok.
Eller antalet människor i en liten by.
Varför inte antalet kalorier i en bondkaka?
Det skulle kunna vara dagar som gått, eller dagar som kommer.
Det skulle kunna vara antalet minuter som man suttit framför datorn idag.
Eller svaret på en matte-uppgift i de nationella proven i trean.
Det skulle kunna vara allt det där och mycket mer,
men det är det inte.
Det råkar vara min vikt idag.
Jag har ju fegat förut och bara skrivit antal kilon upp och ner... men nu är det slut på det - alla korten på bloggen! ;-)
Nu vet ni. Och det hoppas jag ska göra att jag känner ännu mer positiv "press" att lyckas!
För en människa som är 165 cm lång ska inte väga 117 kg.
Om man ska få ett bra BMI och väga 117 kg, så behöver man vara en bra bit över två meter. =)

Så nu jäklar! Tänker fasen inte visa mig i sommarkläder som jag ser ut nu! Så det så!
Jag vet att ni som känner mig har hört det förr...
...och det är en tagg i hjärtat att det är så. Jag har aldrig lyckats hålla fast och kämpa hela vägen.
NU ska jag. Jag SKA!!!

Hjälp mig gärna! :-)

9 kommentarer:

Marie sa...

Starkt gjort av dej att hojta ut din vikt!
Jag kommer gärna med glada hejarop och pepping! Inte för att jag är känd som en människa med karaktär men ändå;-) KRAM!

Ann-sofie sa...

Klart att du ska bada i vättern i sommar! Lycka till och jag finns här om jag kan stötta dig på något sätt. Kram min vän.

maria sa...

jag håller på dig!! Trixa ihop några extra jobbiga steg till True blood-låten vetja!
Stor kram!

Emma sa...

Mycket starkt gjort, kommer du klara galant:) Jag håller oxå på för fullt, viktväktarna och massvis med promenader...alltid bra om man kan stötta varandra:)Kramar till dej

Jenny sa...

Det krävs mod för att göra detta inlägget. All pepp till dig! Nu jäklar kör vi!!! :)

Madde sa...

Vi hann knappt börja med våra promenader innan det blev avbrott, men nu tycker jag att vi kör igång igen!! :) kram

Unknown sa...

Starkt att publicera ut vikten! Verkligen föredömligt! Nu kan du bara lyckas! Du är en stark tjej. Hoppas att vi ses snart på catwalken.
Kram Ann

Leo sa...

Kan man sitta och köra utan att tvingas knäppa upp byxorna så är jag nöjd. Livet måste ju levas också för böveln! ;)

Jenny sa...

Hej Sara! Du kan och du är cool! Kramar