tisdag 27 juli 2010

Åtta meter upp!

M åkte tidigt i morse för att fortsätta med projektet. Mycket irriterat (i klass med irritationen hos getingarna som nyss fått sitt bo förstört) blev det när jag häpet kastar ur mig följande fras när jag kom dit tre timmar senare:

- men det har ju inte hänt nåt?

Fick då en föreläsning om det där med att såga till bräderna runt fönstren osv. =) Och dååå såg jag ju vad mycket han hade gjort. Men det syntes inte på foto om man säger så... =)

Mallan är där nu och ska hjälpa farmor att måla svart färg. Och emellanåt snickrar hon med brädstumpar och bygger bl.a. båtar. En båt heter Lilly och seglar (ja det är en segelbåt) finfint på "Dyngestanssjön".

Sååå härligt att hon får muckla och greja och vara ett sommarbarn - det är ju så jag minns mina somrar också. Snickra, tälja, bygga, kladda, gegga och pyssla hela dagarna! =)

En del skulle nog påstå att det är det jag fortfarande gör...

Inga kommentarer: