torsdag 15 juli 2010

Sommarkurs 2010

Nu har årets sommarkurs passerat, och det var jag som hade hand om den i år. Förra året var vi i Mariestad, och då fick vi bland annat jobba med lera. Glitter hade med sig dem till oss nu. Jag gjorde lite "trädgårdshängen" (ska visa senare vad jag ska ha dem till) och en skål. Jag älskar den gröna färgen!

Vi brukar börja kurserna med att tillsammans bestämma meny, och sedan åka och handla. Men... eftersom jag inte är någon "älskar-att-laga-och-planera-mat-människa" (snarare tvärtom!) så hade jag handlat det nödvändigaste innan, och sedan käkade vi på restauranger två gånger. Det funkade fint det också! Tyckte inte att vi skulle ta av vår dyrbara tillsammanstid för att handla mat.
Jag har blivit förälskad i "trädgårdssaker" - och i Hjo hittade vi jättefina stengodsfigurer att ha i trädgården. Fanns både roliga, vackra och mysiga figurer. Köpte ängeln med hjärtat till min moster. Och när nästa lön kommer ska jag åka dit och köpa nåt till mig. =)
Är ni sugna på att handla nåt av henne så har jag numret till henne. Hör av er i så fall!

Trollet "samlade" på lekstugeidéer, så vi var tvungna att åka och kolla på Lillfaddrans fina lilla hus. Och så kollade vi också på Beckisens större fina hus. Helst vill de ha en begagnad lekstuga - så om någon har en till salu kan ni skicka bilder till mig så kan jag kontakta Trollet.

Prillan samlade på Snickarglädje, eller ja... idéer till hur de ska göra på sitt hus. Det var så intressant att hon faktiskt passade på att lära sig ta kort med sin mobil!!! :-)

Många sköna svala kvällar på uteplatsen blev det. Hoppas ni ser vad det är som gör att alla har benen högt upp... Om inte så får ni reda på det framöver...


Jag har invigt tjejerna i geocachingens härliga värld - och de tyckte nog att det var roligt. Vi var bl.a. på olika ställen i sta´n och i Hjo. Tanken var att vi skulle hunnit cacha ännu mer, men det var liksom för varmt för att göra särskilt mycket alls. Kolla runt i hantverksbutiker blev det istället - kommer mer om det framöver!
Vid en cache träffade vi i alla fall på denna goding, som verkade tycka att gräset var grönare på andra sidan - TROTS att han befann sig i Tidaholm (Här är gräset grönare - ni vet!)

Vi har också virkat (eller FÖRSÖKT att virka) amigurumi. Ser ni vad vi virkar för nåt?
REPA UPP, med skånsk dialekt fick oss alla att bryta ihop av skratt... Berodde det på vinet? Värmen? Trötthet? Eller bara att vi behövde förlänga våra liv en aning kanske? ;-) KUL hade vi i alla fall. Trots att en del fick REPA UPP i tid och otid.

Fick inte lägga upp något foto på dom... så jag gjorde en pärlplatta istället... :-)

Tack tjejer! Ser nu fram emot en höstträff hos Trollet, och sedan en vårträff hos Prillan för att sedan åter hamna på sommarkurs hos Fyrvaktarfrun.

Inga kommentarer: