söndag 22 augusti 2010

Äntligen igång!

Nej, det är inte jobbet jag menar, hihi, utan linedancekurserna! Idag startade vi igång på nyoljat golv, och knän och höfter fick bekänna färg vill jag lova för något har nog blivit lite fel med den oljningen. Det var som att dansa på klister - men det blir nog bättre när vi har dansat över det några gånger! =)

Tre danser blev det idag, för vi körde tre timmar (vi skulle egentligen börjat förra söndagen nämligen, men slog ihop det) och jag fick genast en favorit! De andra var bra också, men den här var så go:


Vi lärde oss också en go dans som hette Kat DeLuna - Push push, härlig musik och gött att få vicka på höfterna och försöka se lite snögger ut samtidigt (läge för skratt kan man säga).

Don´t give a blank var en tredje dans, och den var helt okej! =) Vi funderade en hel del på vad titeln betydde, och den enda betydelsen för blank som jag hittat är "tomt".


I Hjo dansade jag i torsdags, och det var lika trevligt som alltid! Sköna människor och goa danser! Dessutom bjöds det på chips, och det behövdes ju eftersom man svettades så... *fniss*
Lärde mig i alla fall en go dans till en nostalgilåt: C´est la vie
Dessutom gjorde goa Erica ett försök att lära mig Go Greased lightning... Såg nog roligt ut - men det är alltid kul att glädja andra! =)

När jag kom hem från dansen förut så var jag och Millan ute en sväng, och då träffade vi en liiten igelkott! Vi som trodde att våra stora igelkottar blivit påkörda - men de har nog bara haft fullt upp med att föda ungar och ta hand om dom! =)

I morgon börjar eleverna - jag ska ha lite särskild utstyrsel då... Bäst att gå och lägga sig, för dte blir tidig uppgång för att hinna fixa morgondagens utseende... =)

Inga kommentarer: