tisdag 17 augusti 2010

Bröllopsfotografen...


...i helgen, det var jag det! Åkte till huvudstaden och fick med hjärtat i halsgropen träna mig på att hitta pendeltåg och så... Nyttigt! Jag är så förbaskat bra på att förlita mig på andra jag reser med, men vågar inte tro att jag fixar saker själv. Jag skojar inte när jag säger att jag får en betydligt högre puls när jag ska ut och åka... Fånigt men sant! En lärare på gymnasiet hävdade bestämt att jag hade Hångsdalakomplex, och så är det nog! Vadå, vet ni inte vad det är? Jo, det betyder att när man pker ifrån Tidaholm och kommer till Hångsdala - då börjar man få lite panik och vill vända hem igen för då är man för långt bort! ;-D

Men efter en tretimmarsresa med SJ (utan byten tack o lov!) där jag hann läsa ut en pedagogisk bok, och sedan lyssna på tre fjortistjejer som gick på i Köping (jag kan aldrig ha varit såååå naiv!!! Eller???) så lyckades jag ta mig med pendeltåg mot Kallhäll.
Bröllopet ägde rum vid Gåseborg, en väldigt vacker plats med en otrolig utsikt! Solen sken och det var stekande hett! Brudparet var så in i nordens vackra, och det var härligt avslappnat.
Temat för dagen var färgen blå - så vackra blåklint prydde det mesta. Även gästerna skulle ha nåt blått på sig, så jag fick chans att använda min Moth-tunika igen! =) I like it!

Mycket trevligt folk träffade jag (bland annat en av de vackraste kvinnor jag sett!), och sisådär en 1000 foton blev det allt som allt. Har nu börjat redigera lite... Det är skoj!

I övrigt ska jag börja jobba i morgon. Och det är inget jag längtar efter. För det är ju såååå GÖTT att vara LEDIG!!!

1 kommentar:

maria sa...

åå det är ju så kul o lyssna på knäppa o högljudda folk på tåg o bussar!!
åååå så fina kort som vanligt! :)