måndag 10 oktober 2011

Did it vanish?

Jag är buzzador och testar just nu fläckborttagningsmedlet Vanish. Här blir det MASSOR av fläckar, så nu är det upp till bevis! Försvann fläckarna???


Nja, inte direkt efter första tvätten. Trots att jag använde både Vanish Oxi Action både pulver och flytande. Chokladfläckarna bleknade lite, men försvann inte. Sprayade dem då dessutom med Vanish spray och tvättade ännu en gång, men det gjorde inte att de försvann heller. Däremot när jag blötlade den ett bra tag i vanish så tog det bort det mesta av fläckarna. Sockarna däremot blev hyfsade efter första tvätten, men inte helt rena.

Det verkar fungera bäst när man blötlägger kläderna, men det man vill ha är ju ett snabbt medel som man bara kan spraya på. På mina fläckar funkade det sådär med "snabb-varianten". En annan sak som jag tycker är mindre bra är att man måste ha både tvättmedel + Vanish. Men, tänker du, Vansih ska man ju bara ha när man har svåra fläckar som ska bort. Jo, men ALL tvätt som jag stoppar i maskinen har i princip fläckar.
Men, jag ska fortsätta lära känna Vanish och så får vi se om jag upptäcker fler fördelar och nackdelar.

Inga kommentarer: