fredag 14 oktober 2011

En gång var jag i Skövde två gånger

Igår var jag och M och såg Jägarna 2 på bio. Mysigt med bio - men ganska läbbig film. Bra skådisar, jag är ju väldigt förtjust i Lassgård. Stormare gör också en kanoninsats. Men egentligen kan man undra varför en heter Jägarna 2... Den hör ju ihop med första Jägarna-filmen, och lite jakt är det ju i den, men egentligen handlar den ju inte så mycket om jakten. Fast det skjuts ju en älg förstås. Framifrån. I huvudet. Skulle aldrig falla mig in att skjuta så, men det kanske bara är jag...
Klart sevärd film!



 När vi kom hem skulle jag bara ta ur min plånbok ur bilen när jag plötsligt inser att "PLÅNBOKEN ÄR KVAR PÅ BION"!!!!!!!!!
Det var bara att kasta sig över telefonen och ringa dit... inget svar. M sa lugnt och sansat: "Vi sätter väl oss i bilen och åker dit igen då." Han insåg väl att det inte var någon idé att låta mig köra. Jag hade förmodligen ett blodtryck på 200/150 och såg nog helt vild ut. Avskyr sådana situationer. Borde dock ha vant mig vid det här laget... eller?

Jag ringde hela vägen till Skövde. Inget svar.
Väl framme hade de hittat den och tagit hand om den, TACK TACK TACK TACK!!! Allt fanns kvar i den, och det visade sig att de aldrig svarade på det numret eftersom "så många ringer till dom". Nåja, allt väl till slut. Mne USCH röriga jag.
TACK också snälla M som tog det hela med ro och bara suckade då och då. TACK att du tog kommandot när jag fick panik, och att du följde med och körde mig dit. Dä ä kärlek dä! <3

1 kommentar:

Annelie Björk sa...

Jag blir såååå glad när jag läser detta inlägg!!!Jag är INTE ENSAM!!!!!