söndag 2 oktober 2011

Let it be

Idag har jag tagit ett beslut som inte var så kul, men nödvändigt. Jag bestämde mig, efter en massa grunnande, för att inte vara med och tävla i Adventssparken. Jag har helt enkelt inte tiden som krävs för att träna dit. Jag hinner ju liksom inte ens trampa igenom danserna vi går igenom på kursen. Jag insåg att jag fick släppa min egoism och vilja att tävla, till förmån för gruppens bästa. Det går inte att träna till en tävlingsdans utan en deltagare... det säger sig självt. Så i år ska jag bara vara hejarklack och publik. Kommer kännas i hjärtat vill jag lova, men jag får chans att fota mina goa vänner när de vinner!!! 
Fick kämpa en del mot saltvattnet när jag åkte hem i bilen och hade tagit beslutet. Men nu är det så.

Hade annars en riktigt bra kurskväll - då dagens dans gick riktigt bra, och jag lyckades trampa igenom förra veckans dans som jag aldrig sett förut, samt ytterligare en okänd. Fick däremot ge mig på den vackra "Let it be". Där ska jag nog ta titeln på allvar tror jag - på många olika sätt! ;-)





Igår var jag och Mallan hos Bettan och Micke på strutsfarmen i Falköping och dansade. Fast jag var en hel del social också, vilket jag inte brukar vara på linedanceträffar. Jag är bara så himla trött i kroppen... Kroppen har dock fått kämpa en del idag på Arenabadet... mer om det i morgon... Här kommer lite foton från strutsarna - häftiga djur!!! Man höll sig gärna en bit ifrån stängslet. Men OOOHHH vilka vackra ögon de har! Tack snälla Bettan och Micke för en välordnad dans - och allt gott att äta: strutsburgare, strutsscokerkaka, strutsvåfflor med strutsglass... Och Mallan hittade MASSOR som hon önskade sig i julklapp (eller helst ville ha på en gång, men jag sa att hon fick önska sig det... ;-)


 Lär de mig också en ny dans - KUL!!!








Inga kommentarer: