söndag 18 december 2011

Mer man än kvinna?

Ibland undrar jag om jag är mer man än kvinna? Om man nu ska dra alla över en kam (och det ska man inte - men nu gör vi det i alla fall...) så är det väl mest så att tjejer gillar att shoppa och män gör det inte? Jag gör det inte heller. Att gå i affärer är bara jobbigt. 
Att klicka hem grejer är en heeelt annan sak... det är ganska skoj! =)


Nåväl, det finns fler saker som får  mig att fundera på om jag har mer manligt könshormon i mig... Men det behöver vi inte gå in på här, haha! =)


Idag började dagen med ett trevlig besök på Osterian tillsammans med Mallan och mor. Mysigt - och mycket god ost hittade jag. Blev dock lite förvånad då jag hade tänkt köpa biskopsosten, men den fanns inte där. Det var visst Falköpings mejeri som hade den, och inte Falbygdens ost... Snopet! Köpte dock en ost som man fick smaksätta själv - och jag valde att smaksätta den med Päroncognac - Xante! Tror det blir MUMS!!!
En liten tur till Jysk blev det också - de hade halva priset på julsakerna och då fyndade vi lite.


Sedan var det dags att träna på att sticka nålen i skinkan på folk. Den groooova nålen. Jag funderar allvarligt på att bli sjuksköterska - och vaccinera folk i skinkan. =) Tror dock ingen vill bli sprutad med en sådan nål som jag använde idag. Men vår julskinka fick stå ut. Undrar hur många gånger jag stack den...
Jag kanske kan skaffa mig ett alter ego; Evil nurse... Kortkort vit sköterskedräkt, djävulshorn, djävulssvans och en jättestor spruta? Mohahahahaaa! =)



Därefter var det då dags för pinan att handla tillsammans med en massa andra julklappshetsiga männsikor. Brrr...
Vi överlevde. Tack gode gud att vi inte handlar en MASSA julklappar, utan att vi har några barn att handla till och sedan en klapp till M:s familj och en klapp till min familj. Enough!
Vi hittade det vi hade tänkt ut, och fick med det mesta i matväg också. Skönt!


Nu snöar det ute, och det är ganska mysigt - och framförallt vackert. Men jag måste säga att jag skiter i vilket väder det är. Förra året var det massa snö och kallt - men min pappa låg på sjukhus och jag hade ingen julkänsla alls. För mig sitter inte julkänslan i vädret - utan i att vara med familjen och ha myset ihop!
Jag har kompisar som i år firar julen på Gran Canaria - och jag har alltid sagt att jag ALDRIG skulle kunna få julkänsla på en "solsemester". Men jag har ångrat mig. Jag tror att jag kan få julkänsla var som helst. Det blir bara annorlunda.


Förresten - Mallan ösnkar sig Monster High-dockor, och nära och kära har undrat vad det egentligen är för dockor. Här kan ni se ett klipp med dem:


Trött Mallan vid fin tomte som hennes mamma gärna vill ha. Liiiite dyr bara... 


Mallan poserar högst motvilligt vid Osterians tomte.  För några (eller kanske 6 ) år sedan var hon helt betagen i samme tomte. =)

Mormor bjöd på mumsigt fika - och Mallan var mest nöjd över att få dricka cola ur en gammaldags glasflaska. =)

Det finns ju hur mycket som helst att önska sig i Osterians julbutik...

Jättefina figurer - de stora kostar 450 kr styck... 

I början av dagen hade Mallan mer ork och såg t.o.m. lite glad ut när hon poserade med tomten...

Det är så fint med små lampor i granarna. Ska nog också skaffa en liten ljusslinga....

Söta stubbetomtar som fanns i alla möjliga storlekar. De stora var roligast!

2 kommentarer:

Gridens sa...

Lite lagom ohysterisk julförberedelse tycker jag det låter som. Den julgranen sklle jag vilja ha!

Annelie Björk sa...

Falbygdens ost är mysigt, vi åker alltid dit och äter ostbuffen och kollar på tomtarna. Bejaka du dina manliga sidor det gör tydligen jag, Benny tror att jag är omopererad och att jag tidigare varit man, vet inte exakt vad som får han att tro det men...