lördag 24 december 2011

Christmas at our house! Part 1

Julestök har det varit sedan min julavslutning med jobbet. Det är så skönt att greja i lugn och ro med julpyssel, paketinslagning, bakning osv. 

Jag har bakat tekakor, brödkakor och Andreas bröd, men det sistnämnda blandade jag i lite pomerans och russin för att få det lite "juligare".

Julgodiset vi gjort i år är: Tomtefudge, Mozartkulor, Marknadskarameller, Fikonbollar, Ekollon, Rocky road special.
Fiknbollarna gjorde jag genom att mixa ihop blandade julnötter, fikon, dadlar, tranbär och russin. Sedan gjorde jag bollar av det och doppade i choklad. 
Ekollon är helt enkelt marsipan som man formar till små ovala bollar och doppar till hälften i choklad + trycker ner chokladen i strösocker innan den stelnat.
Rocky road är Leilas populära recept, med lite tillägg. Jag blandade i aprikoser, blandade nötter och solrosfrön. MUMS!

En tradition vi haft de senaste åren är att åka till Korsberga kyrka dagen före julafton och lyssna på familjen Frid - så även detta år. Lika vackert, välbesökt och varmt var det. Så varmt att brandvarnaren gick igång. =)
En av de stora behållningarna detta år var den mycket enkelt framförda Stilla natt, med bara gitarr och Bo och Sören som sjöng tvåstämmigt. Det var vackert!!!
Tyvärr glömde jag filma det, men några andra filmer blev det.

Det är julstämning på hög nivå och när O helga natt ljuder i kyrkan så vet man att det är JUL på riktigt. Sedan avslutar vi kvällen i goda vänners lag. MYS!!!





Inga kommentarer: