torsdag 1 december 2011

Pepparkakshus

Ibland funderar jag på om jag skulle ha blivit arkitekt... men sen tittar jag på mina pepparkakshus och konstaterat att det nog inte hade blivit någon succé. Bättre att hålla sig till pepparkakshusen. :-)
I år ska vi försöka göra en hel liten by med många små stugor, hus, kyrka osv. Det ska bli riktigt roligt.
Jag är hemma med Mallan eftersom hon har feber och hosta. Hon är uttråkad, och bygga pepparkakshus kan nog bli en bra aktivitet för sjuklingen som är ledsen över att missa en massa kul i skolan.


Sitter och surfar runt lite bland pepparkakshusen på nätet. Tänkte att ni kanske också vill lära er mer om detta, så jag delar med mig av lite länkar:


Arlas pepparkakshus


En familj som bygger fantastiska hus varje år


Pepparkakshus.se


Konditor%20Magnus%20Johansson%20bygger%20pepparkakshus


Pepparkakshus Lag Otto


Dansukker


Tio tips














Milda


Tsampa


Coop


Designtjejen


Återstår att se hur våra hus blir i morgon. Nu ska jag sova en stund, dottern har slutat hosta efter medicinering och då kan man nog hoppas på en ganska lugn natt.








Inga kommentarer: