tisdag 15 juli 2008

Vill ha växthus!!!

Har ikväll suttit och sett på Sommar med Ernst - och sett hur fint han gjort ett växthus. Jag vill också ha växthus. Ett man kan sitta i, med gott om plats för både växter och meditation. Ett sånt här kanske? www.vanstatradgard.se


Ernst - han må vara lite för poetisk ibland - men jag älskar hans program!

Det här som TV4 fixade med dag var ju fantastiskt!

Eller ett från rexon.se?

Hittade också en fin blogg med trädgårdsinriktning:
blomsterverkstad.blogspot.com/2008/04/mitt-vx...

I mitt växthus ska jag sitta och dricka A:s lycklighetsdrink! Vill du ha receptet? Kommer här:

Ta en flaska Renat Brännvin, häll i en plastburk (som det finns tätslutande lock till). Häll också i en burk kokosmjölk (ej light) och två paket med JO juice ananas-apelsin. Vispa tills det blandar sig och ställ i frysen. Nästa dag skedar du ur två skedar (är som sorbet) i ett högt glas och fyller på med fruktsoda. Drick och NJUT! SÅÅÅÅ gott så det är farligt! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Du kan komma hem till mig som har två!!!!! växthus på tomten. Där finns nu gurka och vi väntar på att tomaterna ska mogna. När jag ledsnar på att ha två växthus så blir det ena ditt. Jag lovar.

Emma sa...

Hej! Ja växthus e fint och Ernst kan man inte missa, han är en härlig person!=) Fin blogg du har, kul att nån man känner igen hittat in hos mej!=)Hadet bra, kram emmsan

Anonym sa...

Åh, drömmer oxå om ett vackert växthus...Vi har ett skjul med plexiglas, funkar det oxå, men inte är det snyggt!!
Tälten kan va hos dej om du inte hinner in, det är bara svärmor som ska låna ett och sova med barnbarnen. MEn då vat jag var de är isåfall!
Kram på dej!!