söndag 6 juli 2008

Sommarkurs i Skara!!!

Har haft en underbar sommarkurs i Skara HLK-klubb!
HLK betyder Hellediga Lärares Klubb och vi gick ju dessutom på HLK i Jönköping (Högskolan för Lärarutbildning och Kommunikation).
Våra ledord är: Helhjärtat, Lustfyllt, Kreativt och Kärleksfullt!

Vi åt på en restaurang som uppfyllde våra krav helt och hållet!!! Det visade sig vara vår trevlige skoförsäljare som startat restaurang - och en mysig sådan! Bara namnet var mysigt: Olivlunden!
Bra service, fräsch lokal och gooooood mat! Är ni i Skara måste ni bara äta där!!!
www.restaurangolivlunden.com





Det här är min tallrik med mat - man kunde käka tapas där - och det var väldigt gott! Billigt också! Åt tapenade för första gången och är nu frälst! =)



Vi var i en privat rosenträdgård på vernissage - mysigt och speciellt! Hur många olika sorters rosor det fanns där räknade jag inte - men det var MÅNGA!!! Vackra! Och min favorit är nog ändå den enkla nyponrosen...



Vi var i Arns rike - Silverfallen, Varnhem, Öglunda och Gudhem. I Gudhem hittade vi ett Maria-altare där vi lade blommor och bad... Det är ganska mäktigt att stå där och tänka på vad som hänt där för LÄÄÄÄÄÄÄNGE sedan... Man kan bli religiös för mindre.
Ja, vad jag bad om... det vet bara jag... men jag hoppas verkligen att det hjälper!
Vi träffade självklart Arn också, både här och där. Skitig, svettig och sexig... Mmmm...




Varnhem är en vacker plats! Här gifte sig en av mina kollegor, och jag har hört att det var mycket vackert och romantiskt! Men det passar inte riktigt in i mina barfotabröllopsplaner...



Vacker vallmoknopp från Läckö slottsträdgård...


Som vi har längtat!!! Äntligen fick vi än en gång dricka Camillas Rom-punsch!!!
Det är verkligen den godaste drink jag druckit!!! Ingredienserna ser du här nedanför:



Fruktjuice, rom, grenadine och angostura!


På Läckö fanns det en utställning som hette "Prinsessor utan panik". Flera delar av den var väldigt svåra att förstå... Men ändå mycket intressanta... Ibland undrar man lite hur konstnärer tänker - men det viktiga är väl inte att göra konstverk som andra kan förstå - utan att göra konstverk för att få ur sig all sin kreativitet liksom.

Längtar tills HLK-klubb ska träffas nästa gång! Det är i oktober - och då är det hos Ulrika i Hjo. Fast vi kanske träffas innan dess, vem vet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej testar att skriva en kommentar!

Anonym sa...

Hej! Den tallriken såg underbar ut!!! Apropå flädern så är den överblommad nu, jag var ute i sista sekund. Men du får gärna komma o dricka saft NÄR du vill! Jag har oxå fullt upp den här veckan på jobbet...Men nästa vecka kanske? Har vi en ledig kväll kan vi väl höras? Kram!