onsdag 23 juli 2008

Semestern i Frillesås!

Mår lite bättre nu, och känner att det vänder... Febern går ner och snoret flödar inte lika vilt, återstår bara att reparera hudskadorna runt näsan... Smörjer och smörjer med feta salvor för att slippa vara förkylningsröd runt hela näsan.
Tänkte visa lite bilder från vår trevliga semester i Frillesås!
Vi möttes av två urtjusiga indianer som hade med sig present till Malin. De sjöng en fin sång också:

Via Vua Vampa

Hui, hui, hui...

Vi äro indianer

Sluga som babianer

Smygande på mockasin

Bland skogarnas lianer

Här kommer svarta handen

Här kommer gula tanden

Vilda pantern, örnens broder och den röda branden.

Huii, Huii, Huii

Vi äro indianer

Brokiga som fasaner

Vi gå ut på plundringståg

Mot äpplen och bananer

Huii Huii Huii

Felix Köhrling



Sedan gick vi en liten tur ner mot havet i den vackra solnedgången. Det blev väldigt fint ljus i bilderna, det gillade jag.


I födelsedagspresent av herr & fru Habbis fick jag ett Lisebergsbesök - och det var sååååååååå kul! Jag har inte varit där sedan jag gick i nian... och det är ju ett tag sedan...
Jag gillar ju inte att åka så mycket attraktioner för jag blir ju så åksjuk lätt, men Mallan hade JÄTTEKUL och hon åkte med oss alla. Jag passade på att åka de minst snurriga sakerna; Kaninresan, farfarsbilarna och sagoslottet...

Mallan däremot har inte samma gener som sina föräldrar och tyckte att det var SUPERKUL när det snurrade som bara den!

Vad gör man inte för sin dotter sa min M... Kanske spelar på chokladhjulet tills hon vinner? Blev bara 140 kronor fattigare, hihi...

Vi skulle ju givetvis åka flumeride också - och Mallan är faktiskt med fast hon knappt syns. Den är sååååååå rolig! Jag älskar den! Fast - när jag gick i nian blev jag lika våt av att åka den 9 gånger, som jag blev av ett åk den här gången. Kan det bero på att vi i vår stockbåt vägde uppemot 400 kg tillsammans??? Det skvätte visst lite mer kring vår båt sa min M som stod bredvid och fotade... Hm...

På fredagen åkte vi till Wings & Wheels i Varberg och strosade runt bland fina bilar, motorcyklar, diverse delar till dessa och flygplan. Helt okej väder var det... och mycket folk. M hittade en snygg vinröd bil som han ville ha kort på.


M hittade också en husvagn som han kunde tänka sig att ha. Han är annars ingen husvagnstyp...


Vi bjöds på fräcka flyguppvisningar!


Hittade den här söta väskan hos en knalle och funderade ett tag på att köpa den till syrran -men gjorde inte det sen. Men nu har jag kommit på en annan människa som ska få den i födelsedagspresent - så jag gick in och beställde den på www.vaskknallen.se
Visst är den lite femtiotals-chic? Jag gillade den i alla fall - och vi får hoppas att jubilaren också gör det...hihi!
Här är paradiset! Visst är det tjusigt! En av mina favoritplatser!!! Lugnt, skönt, vackert, nära till havet och nära till det mesta man kan önska sig på en semester!

Sista dagen var vi tvungna att åka till havet och strosa lite, för det hade ju inte riktigt varit väder till det innan dess. Jag var helt igensnorad och febrig och led av att gå där och känna att vattnet var 18-19 grader (alltså varmare än luften just då) och inte kunna hoppa i och bada. Suck! Mallan passade däremot på att bada sig ända upp till trosorna. Och plocka snäckor till mormor var hon också tvungen att göra, för det hade hon LOVAT!

Här är en annan bild från vår första dag i Frillesås. Man anar regnbågen i horisonten.

Ullared besökte vi också under semestern. Där har vi inte varit sedan 2001. Vi hittade lagom mycket saker och tog det superlugnt och stressade inte ett dugg. Det gjorde ju många andra däremot. Jag hittade mig en flytväst för 99 kr - det tyckte jag var ett riktigt fynd! M var skeptisk och trodde inte att den var nåt bra, men den är i alla fall godkänd och jag får väl prova den framöver i nån sjö eller pool. Den måste ju vara bättre än inget i alla fall.

Måste tipsa om ett bra program till mobilen, om man gillar att lyssna på ljudböcker. Gå in på www.storytel.se och läs mer, men det innebär i alla fall att man laddar ner ett program till sin mobil så att man sedan kan lyssna på en massa olika ljudböcker på den. Det kostar 169 kr/månad att prenumerera på tjänsten. Funkar skitbra!

Inga kommentarer: