måndag 20 oktober 2008

Motion

Tänkte att jag skulle redovisa dagens motion för er... Mest för min egen skull - för att jag ska känna att det blir ännu mer viktigt för mig. Så ni får typ fungera som en dietist... Haha!

Igår söndag:
  • 45 minuters skogspromenad med svägerskan
  • 1,5 timme linedance (och det är sååååååå roligt)

Och så kan jag ju egentligen lägga till lite spring på Ikea... men det räknas kanske inte. Tog kärra med oss och drog iväg tidigt, så vi var nere strax efter tio. Gick direkt till soffavdelningen, och berättade glatt att nu har vi fixat kärra så nu kunde vi ta med oss soffan hem! =)
Då säger tjejen som jobbar där att hörnsofforna är det fri hemleverans på. Dem kan man inte hämta själv.
BAH! Men det sa han ju förra veckan. Han (som vi tyckte var sååååå himla bra försäljare) sa att hemleverans skulle kosta 1000-1500 kr. Och då sa vi att vi lånar en kärra och kommer och hämtar. Det går bra svarade han då.
BAH!
Det är ju bra att det är fri hemleverans. ABSOLUT! Men det hade varit bra att veta förra helgen när vi var nere. För då kunde vi beställt den då!!!
Jaja, nu kommer den ca 29/10. Då har jag lov. Och det är bra.

Men vi fick ju med oss en del annat hem. Skrivbord (Hannes) till Mallan, golvskydd att ha under kontorsstolen vid datorn, bord och fyra stolar (Jokkmokk) och ett soffbord (Lack björk).

Så nu finns Mallans gamla skrivbord till salu.Om ni vet någon som är intresserad av att köpa det för 150 kronor så kan ni väl bara kontakta mig. Det är inget fel på det alls. Bara att hon har växt ur det liksom. Finns också en hylla och en hurts till, som just nu står i lekstugan, och vill man ha dem också så kan man betala 200 för alltihop.
Men det är bråttom - för min sambo vill åka till ÅVC och kasta allt gammalt nästa vecka. Han är inne i en röjarperiod. =)
Såhär ser det ut (med Mallans alla grejer på):

1 kommentar:

Anonym sa...

Ang linedance:
visst är det väl bara det roligaste man kan tänka sig?!? så tränad som jag känner mig sen jag flyttade hem o började dansa, har jag inte gjort sen jag var typ 13 o hade antingen fotboll eller gymnastik varje kväll i veckan. det är ett under att man inte var mer illa åtgången efter 3 år i linköping utan ett endaste träningspass av något slag (däremot blev det ju cykel nån mil om dagen), men tappat sånt som kallas kondition det hade man ju gjort, o det lär väl inte bli bättre nu när man ska iväg till ekvatorn. man får hoppas på mycket bergsklättring o att man bor en bit från jobbet så att man kan röra sig lite mellan alla ölen :-) haha

kramar!