lördag 11 oktober 2008

Upplyft!



Har idag varit på gospelkördag i Falköping med Anki & Magnus Spångberg som är alldeles, alldeles underbara och fantastiska! Jag vet ingen körledare som är så totalt närvarande och supertydlig med sina enkla dirigeringar. Dessutom är hon suverän på att ge energi. Magnus spelar otroligt bra. De är helt enkelt kanon.
Och fast jag bitvis var trött och fnittrig så åkte jag därifrån glad och upplyft av god energi. Man blir liksom hög av musiken. Musik har den inverkan på mig. Här behövs inga starka droger ser ni, det räcker med en bra låt. =)
Med musik kan man få mig att skratta, gråta, älska, shoppa, köra för fort, måla, bli förförd, bli pigg, dansa, sjunga, somna och massor av andra saker.

En av låtarna vi körde hette Shabach och den kan ni se här ovan med en cool ungdomsgrupp. Vi försökte göra ungefär samma rörelser som dem, men det blev kanske sådär. Medryckande låt dock!

Inga kommentarer: