onsdag 29 oktober 2008

En uppdatering!

Oj, massor har hänt sedan jag sist skrev. Hon som behövde livet-sången - är inte i lika stort behov av den nu. Det var inte så allvarligt som de först trodde. Skönt!

I måndags hade jag Rabdido barnkläder hemma. Jättefina - men tyvärr fanns inte alla storlekar kvar eftersom det närmar sig slutet av säsongen. Därför har jag bokat henne den 27 januari, precis när den nya vår-kollektionen släpps. Då borde alla storlekar finnas - så boka det datumet redan nu!!!

Igår började jag städa mitt pysselrum - för det behövdes verkligen!!! Är inte klar än, men det beror mest på att det kommit en massa annat emellan. Ska lägga ut bilder på hur det ser ut sedan, så får ni se. Hur det såg ut innan jag började städa? Det lägger jag inte ut på bloggen. Men ni kan tänka er ett rum på 5 kvadratmeter som rä så fullt med grejer, både på höjden och bredden att det inte går att gå in där. Man ser inte golvet. Så såg det ut innan jag började.

Igår var vi också och bowlade i den nya hallen i Hjo. Fräscht! www.hjobowling.se
Jag kom TVÅA! Fattar ni vilken tur jag hade då!!! Men han som vann fick ju hur många strike som helst - så han vann ju stort. Det var hur som helst väldigt trevligt, och jag hoppas att det blir fler gånger. Glömde kameran hos vännerna, så när den är tillbaka här ska ni få se lite bilder från bowlingen.

IDAG har vi haft besök av en go familj, med fyra sköna barn och en härlig mamma. Mallan var överlycklig!!! Och tack vare store sonen fick jag hjälp att klara Lilla kyckligen på PS2. Nu är det nära slutet! =) Av spelet alltså!

Idag kom också nya soffan! ÄNTLIGEN! Vi har levt med en slags madrass-soffa. Mallan har ÄLSKAT den, för nu kan hon göra fina, fina kullerbyttor. Men den var inte särskilt praktisk... Man blev bara trött i nacken och somnade.

Men nu är den här - vår Karlstad med tyget Korndal brown. Det blev så bra och den är skön att sitta i tycker jag och M. M är dermot mer tveksam till hur skön den är att ligga i... men han vänjer sig nog.
Fast nu är det så mycket vägg bakom soffan, och det ser sååå tomt ut. Får snart bli ett IKEA-besök till där vi kan inhandla några LACK-hyllor och snygga filtar m.m.

Höstlövsljusen är från PartyLite och inhandlade "lokalt"! Jag gillar dem skarpt. De är precis "lagom mycket" tycker jag. Gillar också den andra lyktan jag har som Mallan kan designa hur hon vill. Lägger ut bild på den någon dag framöver.

Höstlig kram!
Här kommer lite nostalgi... den ena låten passade mig förra veckan, och den andra hörde jag igår och fick sköna rysningar eftersom det ena minnet efter det andra dök upp! =)





Förresten - jag lägger än en gång ut den där linedance-videon som jag lade ut häromdagen. För nu KAN JAG DEN! HA! Den fick vi lära oss i söndags! Linedancen är verkligen höjdpunkten på veckan just nu. Den ger så MYCKET energi! Och det är så förbaskat roligt!!!



Går man in och söker på YouTube efter Caroza+linedance så finns det ett klipp där vi är med. Den som viftar mest med armarna - det är JAG! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

sååååå snygga möbler! kram A-s

Anonym sa...

Det blev otroligt snyggt!!! Även om jag tyckte den andra som ni hade i måndags oxå var snygg ;-)