måndag 12 januari 2009

Sexigt värre!

Hakar på den sedan urminnes tider trendiga trenden att skriva om sex! Hittade följande rader på www.msn.se idag:

7 roliga fakta om sex
Sexexperten Yvonne K Fulbright på tv-kanalen Fox News har listat roliga fakta om sex, uppger Expressen. Här är de sju galnaste.

1. Män vill ha full kontroll

Oftast gifter sig inte män med kvinnor de är störtförälskade i utan föredrar att ha full kontroll på sina känslor. Män är ofta rationella när de väljer partner, menar sexforskaren Shere Hite.
Kul att veta! Undrar vem han är störtförälskad i... Hmpf! Bestämmer mig för att inte tro på den första punkten.

2. Ju närmre stängningsdags, ju sexigare

Enligt forskning upplever människor personer av det andra könet som sexigare ju närmare stängningsdags det är. Detta har, otroligt nog, ingenting att göra med alkohol.
HA! Skulle det INTE ha NÅGOT med alkohol att göra??? Vicket skämt! Men kanske också på desperation. Kraven blir mindre och mindre ju mer av kvällen som går kanske... Tur att jag träffade min M under dagtid de första månaderna! Ha! =)

3. Vin är upphetsande

Både kvinnor och män kan bli upphetsade av lukten av vin. Anledningen är att aromen i vin är väldigt lik feromoner, vilka tros styra påverka människans sexualitet.
Tänkte först hålla med direkt om denna punkt tills jag läste att det var lukten man gick igång på... Tveksamt...

4. Barndomsvänner kan inte bli förälskade

Studier visar att män och kvinnor som bott tillsammans vid ålder 3-6 år ofta mister förmågan att bli kära i varandra. Anledningen tros vara att de utvecklar ett syskonförhållande.
Fasen också - där rök Mallans alla tilltänkta partners... Hm... Har själv inte bott med någon i den åldern - så jag kan väl bli kär i alla då...

5. Kvinnor vill oftast skiljas

I 75 procent av fallen är det kvinnan som tar ut skilsmässa.
Jahupp... skulle detta inte vara ROLIGA fakta om SEX, tänker jag nu.. Hur rolig är en skilsmässa??? Och vad har den med sex att göra förutom att den kan innebära uteblivande av sex... Kan ju också innebära vilt utövande av sex också förresten... Så - jaa, den här punkten hör kanske hit trots allt.

6. Män tänder på...

Forskning visar att män blir upphetsade av lukten av pizza, rostbiff och apelsin.
ÅHÅ, innebär detta att vi behöver fixa fram nya parfymer? Hm.. Har nog en apelsindoftande flaska någonstans i badrumsskåpet...

7. Kvinnor tänder på...

Kvinnor tänder på doften av lakrits, gurka, lavendel och babypuder.
Jag tänder INTE på lakrits! Skulle heller inte beskriva det som att jag TÄNDER på babypuder - även om det väl inte är en oangenäm doft... Gurka doftar ju inget, eller? Är dte då formen som tänder? Lavendel däremot - det skulle jag nog kunna gå igång på. Lite massageolja med lavendeldoft...Mmmm...


Hittade också detta med rubriken:

SEX skäl att ha SEX:

Minskar stress

Enligt en studie som publicerades i tidskriften Biological Psychology sänks blodtrycket samt den allmänna stressnivån när man har sex.
Aha! Ja då så, då vet jag ju hur jag ska bli av med det höga blodtrycket då. Ständigt sex!

Stärker immunförsvaret

Att ha sex regelbundet är hälsosamt. En till två gånger i veckan har fastställts förstärka kroppens immunförsvar då en ökad mängd antikroppar, immunoglobin A, producerats. Något som hjälper kroppen att skydda sig mot förkylningar och infektioner.
Betyder det att alla som är sjuka ofta har sex sällan och tvärtom? I så fall vet man ju vilka som gör det 1-2 gånger i veckan och mer... Om nu det skulle intressera någon att veta sånt... =)

Bränner kalorier

Att ha sex i 30 minuter bränner 85 eller mer kalorier. Efter 42 stycken halvtimmespass har du bränt ungefär 3600 kalorier, vilket räcker för att gå ned i vikt.
VEM har sex i 30 minuter? Lalala, 4 sekunder... Eller kanske tio minuter... Grattis alla ni andra som bränner 3600 kalorier efter 42 mysiga halvtimmar. Vi andra går till gymmet! =)

Minskar risken för prostatacancer

Att ejakulera ofta och regelbundet minskar risken för att drabbas av prostatacancer med en tredjedel. Speciellt för män runt 20 år, visar en australiensisk studie.
Synd att jag träffade M är han var 25 då... Hej och hå - nu ska vi ejakulera (vilket HEMSKT ord) så du slipper cancer lilla gubben! =) Kanske vore nåt för hemvården? Hihihi!

Lyfter självförtroendet

En undersökning vid universitet i Texas visar att en återkommande punkt i människors sexliv är självkänslan. Sexologen Gina Ogden motiverar det såhär:
”Bra sex börjar med bra självkänsla, och kan även förbättre den speciellt om sexet är kärleksfullt”.
Okej, det köper jag.

Lättare att sova

Efter orgasm frigörs hormonet oxytocin som gör det lättare att somna.
Det har inte min kropp fattat i alla fall... M passar döremot in i mönstret. Jag måste vara ett avvikande fall - ett undantag.
Jahaja - nu har jag skrivit så mycket om sex så det räcker i två år framöver eller så. Gött - då behöver man inte tänka på det nu då.

Japp... men... då... ska välan jag... sova nu då... Hm... =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känns bra att veta att man bränner 0,188 kalorier emellanåt;-)

Anonym sa...

jamen...hmm...30 min var det ja? hmm...1-2 i veckan...hmm... ja, det var ju ett tag sen man låg så bra till
o så talar vi inte mer om den saken... hmm...

Anonym sa...

ojdå, det där lät inte så bra... jag har ju en tendens att överanvända smileysar så jag tappade dem helt denna gången, men ja, hade jag stoppat in några såna här så hade antagligen mitt rätta budskap gått fram (dvs att man ligger rätt bra till för tillfället...)
Smiley!!