lördag 10 januari 2009

Spännande år!

Jag fattar redan nu att 2009 kommer att bli ett enastående fräckt år med massa spännande händelser! Nya roliga bloggar att läsa (vissa har verkligen förmågan att överraska - oavsett om de är romantiska eller ej, haha!), nya kördeltagare att lyssna på, nya bebbar att gosa med (näe, ingen egen!), nya kilon att slåss mot, nya utmaningar på jobbet, nya vägar att gå och
mer ledig tid...
Förhoppningsvis (eller åppevis som Mallan sa när hon var liten)!

Mallan, jag och lillfaddran (som för övrigt hade dopdag i onsdags - och det har vi inte firat än. Baaaad fadders!) har idag varit och sett på söta, söta, söta små valpar. Inte svårt att tycka om dom. Det fanns en liten Greta att ta med sig hem...men vi ska inte ha hund (det är den officiella versionen!). Egentligen har vi redan bestämt oss för att skaffa hund (dock ej Greta) - men det får INTE vår dotter veta, för det är en hel del saker som ska klaffa först. Mamma-hunden ska få ha en trevlig kärleksstund i vår och den ska resultera i valpar (och det vet man ju hur svårt det kan vara...) och bland dessa valpar ska det finnas en tik över till oss. Så det kanske inte blir så. Men vi får hoppas, hoppas, hoppas... MEN - ni måste LOVA att inget säga till Mallan. Hon skulle bli SÅÅÅ besviken om det inte blev av. Det är det enda hon önskar sig. Och hennes pappa som ju är en djurmänniska (och med det menar jag inte att han är hälften djur och hälften människa - även om man undrar ibland... hihi!) skulle också må bra av att ha en hund. Om jag skulle må bra av det vet jag inte. Jag har blivit lite bekväm. Hundar innebär jobb. Mycket jobb. Men de behöver motion - och DET vore väldigt bra för mig om jag fick följa med hunden och motionera. Hur som helst vore jag alltför självisk om jag stoppade hundinförskaffandet - eftersom jag ser på både min dotter och min sambo att det är som skapta för att ha hund. Jag tror att jag var det för många år sedan också. Fråga mig inte varför det försvann - eller så gjorde det inte det utan ligger latent någonstans i reptilhjärnan...


Om inte jag kan smälta ditt hjärta - då kan ingen! =)


Gulligare än gulligast!


Vi träffade också tomten - som nog gjorde sitt sista framträdande för denna säsong.

Och vad gäller Gry Forsell så hade hon ju en SUPERSNYGG klänning och söt mage idag! Och körerna var också bra! Gillade alla låtarna, utom Magnus "Kom hem" som jag tyckte blev lite slätstruken.

Allas vår båtkapten fyller år idag - och då får han följande YouTube-presenter av oss:












Det blev visst en massa youtube-klipp - för när jag letade runt så hittade jag ju en massa favoriter! Så Kapten - du får välan öppna de paket som du tror kan passa dig - och ni andra får väl göra detsamma! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

MITT HJÄRTA SMÄLTER!!! (som kanske bekant oxå av annat för tillfället, men ändå...) jag riktigt kan känna de där mjuka små öronen o höra de små oemotståndliga pipen :-)
hugs!