måndag 8 juni 2009

Åtta är inte mitt turnummer!

Åttonde juni. Vaknade 8.08. Mallan börjar kl åtta. =(

Suck, blir så trött på mig själv. Kanske ska skaffa mig en sån där väckarklocka som ser ut som en moské trots allt...

Men kollegan fyller ju år idag, så HIPP HIPP HURRAAAAA!

Hade en spännande frukostlös färd mot jobbet i morse (eller sen förmiddag som min sambo menar på att det är kl.8.30). Jag satt och funderade över hur mycket jag funderar hela tiden. Tusentals lösa tankar som är som trådar som liksom bara blir en massa lösa tåtar som hänger hör och där.
Följande hann jag bl.a. tänka på under de tio minuter jag satt i bilen (och då har jag säkert glömt hälften):

Åh, vilken fin kärlekslåt på radion. Den kan man ha på bröllop. Åh, tänk när kompisarna gifter sig - vad ska jag då säga när jag håller tal? Kommer jag ens kunna hålla tal? Nä, kanske kan göra ett bildspel och hålla talet i det istället, så slipper jag stå och hulka fram nåt... Tal ja, måste komma ihåg att skriva in de olika talen i skolavslutningsprogrammet. Skönt med skolavslutning, men vad ska jag ha på mig? Hm... Måste hinna till Lindex.. ikväll? Nä, får bli i morgon innan dansen. Just det - måste kolla om jag kan dansa den 4:e. Kanske tveksamt eftersom det är semester för oss båda då och vi kanske inte är hemma. Men vore ju kul att vara med. Student... Hm... måste fixa kameran och se till att den där fläcken försvinner innan alla student och andra avslutningsbilder. Hoppas tipset från Nikon-nissen funkar. Undrar när vi kan åka till valparna igen? Måste beställa koppel också... färg? Fanns ju så många att välja på, men... Mallan älskar ju orange, så det får det nog bli. Måste komma ihåg att ta in tvätten när jag kommer hem. Har jag någon plan B om jag inte hittar någon klänning på Lindex? Plan B måste jag ha om det regnar också på torsdag och fredag när jag ska fotografera J & M. Måste kolla vädret. Just det - i morgon har Mallan utflykt - får steka pannkakor till henne när jag kommer hem då.
Åh, vilken fin ormvråk - nu skulle jag haft kameran med mig! Men det har jag inte...
Måste ringa L också. Längesedan nu. Måste ringa Carina, hihihi, hoppas vi får lära oss den linedancen - det vore kul. Måste inhandla nu linedance-t-shirt också. Tittade på filmerna från avslutningen och såg ju att min XXXL-t-shirt som ju var skön att dansa i, inte direkt fick mig att se mindre ut. Hm... Måste se till att bli mindre också. Gymmet - dit måste jag ta mig i nästa vecka när allt lugnat ner sig. Då har ju M semester också. Fast han ska byta tanken då också. Suck! UTGIFTER! Hata! Jaha, framme. Vad behöver förberedas? Var kommer vi att hitta den gyllene giraffen? Blir roligt att planera det idag. Men måste hinna sjunga med barnen också!

Ja, det var en liten guidning in i min tankevärld. Önskar att det kunde gå lite långsammare ibland.

Har i alla fall fixat kameran nu. Ingen svart prick på bilderna längre! SKÖNT!

Och om ni vill se vår linedancetrupp så kommer ett klipp från nationaldagen här (tyvärr synkar inte riktigt ljud och bild - men jag kan garantera att vi är i takt):

1 kommentar:

maria sa...

är det alltid olika som har gömt o som vaktar giraffen? har ni provat att bocken bruse vaktar den under bron? kanske för lätt...
jag tycker i vart fall att det är supergulligt!
KRAMKRAM