onsdag 3 juni 2009

Malin har blivit storasyster!

Japp, det är i alla fall så hon säger själv. Jag vet inte om jag tycker att Herman är en lillebror som jag skulle önska mig, men är man desperat efter syskon så kanske man nöjer sig med en burk-bäbis?

Vi har matat honom två gånger, han käkar mjöl, mjölk och socker ungefär var tredje dag. Och han har ökat i storlek så nu är han mer än dubbelt så stor som när vi fick honom. Han t.o.m. lyfte på locket och spred ut sig lite på köksbänken. Så nu har han fått flytta in i en större burk.
I morgon ska han matas igen, och sedan ska man dela upp honom i fem delar.
Och sedan ska man ge bort honom till andra som vill ha burk-bäbisar.
Sin egna del ska man mata en sista gång innan man stoppa honom i ugnen och sedan käkar upp honom.

Jag har ätit Herman förut. De brukar vara väldigt goda. Choklad och nötter i - det kan aldrig bli fel! =)

Så om ni också vill ha en Herman-bebis som sedan blir en smaskig kaka kan ni väl höra av er. Jag har i morgon fyra bäbbar att göra mig av med! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

underbara, men jobbiga bebisar att föda upp!!!!! Carina

Anonym sa...

Förresten jag tycker Mia behöver ha lite mer att göra, så ge en till henne!!!! Carina