fredag 18 december 2009

Julkorten!!!


Julkorten börjar dimpa in i brevlådan! UNDERBART tycker vi i vår familj! Särskilt jag och Mallan, men M är också himla nyfiken och missar inte att läsa ett enda.
Stod och tittade på alla de vackra korten och kom på att en av min kompisar, trollet, alltid sitter på julaftonens morgon och kikar igenom alla julkort och utser "årets julkort". Ett år gav jag mig fasen på att det skulle bli mitt julkort - så jag skrev ett liiiitet kort, öppnade en valnöt (så att den blev två perfekta halvor) - tog ur nöten (och åt upp den förstås!) limmade in en massa guldglitter i nöten, lade in det lilla kortet och limmade igen nöten.
Så de fick knäcka nöten för att hitta meddelandet, och jag tror nog att det blev ganska mycket glitter i deras säng... ;-)

Nu kommer jag att göra detsamma - någon gång under jul kommer jag att utse årets julkort. Men redan nu känner jag att det kan bli fler än ett! Och ALLA korten glädjer mig ska ni veta!

1 kommentar:

trollet sa...

Även i år har trollet förväntansfullt samlat alla julkort i en kristallskål (utan att kika). På julaftonsmorgon tassade hon upp i mörkret, kokade lite gröt och ringlade ihop den långa svansen och satte sig sedan bekvämt. Mycket långsamt bläddrade hon njutningsfullt igenom alla julkort som kommit. Hon njuter, smuttar på gröten och njuter igen. Hon ser på alla korten och förundras över att så många kommer ihåg henne och skickar en hälsning.
Detta är en mycket stämningsfull och kär tradition. Varje år utser hon det allra allra vackraste julkortet. Tack alla ni som kommer ihåg att det finns troll som så innerligtväl behöver sina vänner.