torsdag 13 maj 2010

Fotbollstjej

Mallans fotbollslag har börjat spela seriespel! Kul! De är ett rent tjejlag, vilket också är väldigt roligt. Förra måndagen spelade de mot ett rent grabblag från TG&IF och resultatet blev 1 mål för tjejerna och 13 mål (eller var det 19?) för killarna. Tjejerna var riktigt taggade i andra halvlek och det märktes att de lärde sig mycket på denna första match. Dessutom hade de roligt!
Igår, onsdag, spelade de mot Fågelås i regn. Jag och Millan stannade hemma, för jag tror inte att min förkylning hade blivit bättre av att stå där och frysa, och jag tyckte lite synd om tjejerna som skulle spela i "skit-vädret". Men hem kom en superglad Mallan som hade haft sååå roligt och gjort ett mål! =)
Fågelås gjorde 11 mål, och tjejerna 3! Det tar sig!
Mallan hade testat att vara målvakt, men hon har liiite svårt att koncentrera sig, och det är svårt att vara målvakt då. =)
Det kan ju räcka med att det kommer en snigel i gräset, så har hon koll på den istället. =)
Det är så roligt att det här tjejgänget har roligt när de tränar och spelar tillsammans! Jag kommer ihåg hur kul vi hade i vårt IFK-lag för läääääänge sedan! =)

Inga kommentarer: